Completed my Voluntary Work

So this should do for my first voluntary gig in my homeland, Malaysia. My first voluntary gig in my life was in Singapore, by walking on the streets asking for money to fundraise Jamiyah Singapore Orphan House.

For 8-10 weeks iinm, I’m teaching this kids how to use Microsoft Word, to the point they’re familiar to type. Volunteering for Muslim Aid Asia.

These are the kids, and 2 girls going back early.

So far they’ve make progress but then they still want computer class. Read more…

18
Jan 2011
POSTED BY
POSTED IN Islam WISIWYG
DISCUSSION 6 Comments
TAGS

The real scene behind those kids begging for money

For those who followed me on twitter, last week, last monday i began volunteering for computer class at Madrasah Hashimiah/Rohingya Refugee School. Muslim Aid Asia is conducting a computer class for Madrasah Hashimiah and  Asrama Darul Falah. Since I still have few weeks before I end my ‘bachelor’ I guess it’s kinda perfect time to do few things.

Read more…

16
Oct 2010
POSTED BY
DISCUSSION 11 Comments
TAGS

Status kesahihan Fadhilat Terawih

Alhamdulillah aku telah menunaikan Terawih pertama untuk bulan Ramadhan ini, 2010.

Tapi kepala otakku sedikit terganggu. Sedikit teguran yang telah kuberikan kepada rakan, dikatakannya aku hanya merujuk kepada blog. Aku berikan teguran mengenai fadhilat terawih. Kalau anda tak pasti, hadis berkenaan fadhilat terawih yang popular adalah seperti contoh berikut

=======

Hadis yang dimaksudkan itu ialah satu hadis yang agak panjang kononnya diriwayatkan oleh Sayyidina Ali r.a. yang sebahagian darinya adalah seperti berikut : “Diriwayatkan oleh Sayyidina Ali bahawa Rasulullah s.a.w. telah bersabda berkenaan dengan fadhilat sembahyang tarawih pada bulan Ramadhan antaranya:
· Malam Pertama: Keluar dosa-dosa orang mukmin pada malam pertama seperti mana dia baru dilahirkan (mendapat keampunan dari Allah Taala).
· Malam Keempat: Mendapat pahala sebagaimana pahala orang-orang yang membaca kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.
· Malam Keenam: Allah kurniakan pahala kepadanya pahala malaikat-malaikat yang tawaf di Baitul-Ma`mur (sebanyak 70 ribu malaikat sekali tawaf), serta setiap batu-batu dan tanah akan mendoakan supaya Allah mengampuni dosa-dosa orang yang mengerjakan sembahyang tarawih pada malam ini.
· Malam Ketujuh: Seolah-olah dia dapat bertemu serta menolong Nabi Musa A.S. menentang musuh ketatnya Firaun dan Haman.
· Malam Kelapan: Allah mengurniakan pahala orang sembahyang tarawih sepertimana yang telah dikurniakan kepada Nabi Ibrahim A.S.
· Malam kesembilan: Allah kurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hambanya seperti Nabi Muhammad S.A.W..
· Dan kelebihan-kelebihan seterusnya sehingga sampai kemalam yang ke-tiga puluh

=========

Mesti korang pernah dengar gak kan. Aku rasa masa kecik, poster ni ada terpampang dekat surau depan rumah aku ni. aku rasa sekarang macam dah takde. aku dulu siap excited baca fadhilat2 ni semua.

(artikel ni panjang, tapi kalau boleh bacalah sehingga perenggan terakhir)

Read more…

10
Aug 2010
POSTED BY
POSTED IN Artikel Islam Issues
DISCUSSION 2 Comments
TAGS

Scheduling Sahur & Break-fasting with this WordPress Plugin

If you’re a Muslim and a full-time blogger, then this widget is definitely a-must-have from you.

This is because you spend more time on your blog, and others too, and think of giving back piece of info specifically for this Ramadhan. It is Sahur & Break-fasting WordPress Plugin coded by my friend Mr & Mrs Kay. With this plugin,you could see the time for Imsak, Subuh Prayer where we start to fast for the whole day and Maghrib, where we’ll break our fast. The plugin based on day and the info sourced from JAKIM, an Islamic body in Malaysia.

This plugin covers most area in Malaysia, including Sabah & Sarawak and I’ve gotta say it’s pretty good. I’ve requested for international version for this plugin from them. Let’s hope they able to do that because if they did, that’s a pretty good deeds 😀

Download Waktu Berbuka WordPress Plugin here.

P/S: So we’ll see more and more programmers or bloggers contribute to Ramadhan. Much alike in real world, where you can see specific promos or break-fasting buffets pops out, they make Ramadhan monts more merrier. Sweet.

P P/S: Pay a visit to Mr Kay blog here.

05
Aug 2010
POSTED BY
POSTED IN Islam
DISCUSSION 2 Comments
TAGS

If I were to work somewhere

Few who close with me know that I want to work with Artlebedev, Mythbusters.

However, I found out about this recently, and make me want to work with them.

Presenting- Ogilvy Noor: the world’s first specialist consultancy for building brands with Muslim consumers

Why I want to work with them? (aside from they’re located in Malaysia)

Read more…

30
Jul 2010
POSTED BY
POSTED IN Islam Issues WISIWYG
DISCUSSION 4 Comments
TAGS