Selamat Hari Raya Aidilfitri 2009!

20092009754scale600

I know that Hari Raya Aidilfitri for 2009 already a week ago, 20/09/2009. But I wish today so I could wish Hari Raya too to those who perform non-obligatory (sunat) 6-days Fasting in month of Raya/Syawal (Puasa Enam). Those who perform that Puasa Enam will be given pahala as much like fasting for a year!. And if they start fasting after the first raya-day ( First raya-day / 1 syawal , is forbidden to fast ) that means today is their 6th day and today they gonna Raya again after break-fasting this evening.

So don’t forget to do your Puasa Enam guys 😀 ( I still didn’t. next week or next two weeks maybe )

Oh yeah, Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin, from Ikhwan Nazri & Aliff, that baby 😀

of course that baby doesn’t belong to me. But he likes me, as you can see.

26
Sep 2009
POSTED BY
POSTED IN WISIWYG
DISCUSSION 9 Comments
TAGS

Gath Buka Puasa 5 Arif, SKTK

Alhamdulillah akhirnya ramai jugak yang show up. Total 10 lelaki 10 perempuan = 20 orang.

9222_1247735994778_1270794537_766284_4132528_n

Berdiri, L > R = syahir, effi, khair ozaid ( bukan kelas tp aku jemput. lgpun dia 6 arif ) afzal, faiz aziz, bukhory, alya, saimah, zati, fatihah, azelin, hilmi zariff.

duduk L > R = aku, diana, izzati, nadiah, wan sunia, asyeilah ( sunia yg bawak ) , taufiq ( aku yg jemput )

tiada dalam gambar: Afiq Ismail.

tempat gathering: Kosas River Bank, Ampang Waterfront.

Read more…

23
Sep 2009
POSTED BY
POSTED IN Events memories WISIWYG
DISCUSSION 3 Comments
TAGS

Guide to give a hamper-gift

My dad receive 2 hampers from his business friend. The hamper is a gift for this raya. So we decide to opened it, both of the hampers since it’s so big. So we decide to open the first hamper, the biggest one, that was delivered in a big box. And this picture below is the pics of the hamper.

DSC03390scale600

It’s pretty tall mind you. 1 meter tall I would say. So when we opened, utter shock for the contents

Read more…

19
Sep 2009
POSTED BY
DISCUSSION 3 Comments
TAGS

Please Pimp My Broadband


Wohoo I saw another attracting contest and since it’s related with what I do ( as in Officekami Project ) so I decided to film myself working at the lake. Truly hentam-saja-labu stail.  This is my vision about broadband in Malaysia. It should be really wire-less. Up until now I still leeching free WiFis but I think now I need a wireless broadband. I’m leeching WiFi because my home outside 1MB connection. 5km policy haha.  But still, too many things messed up and epic-failed our broadband. Not reliable.. frequent dropouts. So listen to what I say and… vote for me if you think I’m right about what the broadband should be. Wireless broadband = totally freedom. Wireless without wire, and broadband, you can go anywhere.

Pretty Please Pimp My Broadband

Please vote me/thumbs up My Video in Pimp My Broadband website if you think I’m right 😀

17
Sep 2009
POSTED BY
DISCUSSION 14 Comments
TAGS

Iktikaf for Dummies

Aha. ada lagi berapa hari je sebelum puasa habis so nak cakap pasal satu mende yang boleh tahan terkenal nye. iktikaf.

Iktikaf – secara generalnya adalah bertafakur/ berdiam didalam surau/masjid/rumah Allah. Amalan semasa iktikaf bukan setakat berdiam malahan bermunajat, berzikir, bermuhasabah dan apa saja yang mengingatkan kita dengan Allah. Iktikaf tiada had masa tertentu( seperti hanya dibulan puasa ) tetapi hari-hari biasa pun boleh. Malahan masuk je masjid niat iktikaf dah dapat pahala iktikaf.

Tapi kenapa Iktikaf ni popular masa bulan puasa? Hari biasa macam takde ditekankan pasal iktikaf?

Jangan salah faham. Ada je iktikaf time tak bulan puasa cuma yelah. itu mungkin amalan biasa tanpa kita sedari. Lagipun Rasulullah bersabda

1-Daripada Ibnu Umar r.a. katanya:

كان رسول الله يعتكف العشر الأواخر من رمضان

Maksudnya “Bahawa Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam beriktikaf pada sepuluh terakhir Ramadhan” HR Bukhari dan Muslim

2-Daripada Aisyah r.a. katanya:

أن النبي صلى الله عليه وسلم كان يعتكف العشر الأواخر من رمضان حتى توفاه الله ثم اعتكف أزواجه من بعده

Maksudnya “Bahawa Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam beriktikaf pada sepuluh terakhir Ramadhan sehingga Allah mewafatkan baginda. Kemudian, isteri-isterinya terus beriktikaf selepasnya” HR Bukhari dan Muslim.

jadi tu sebab Masjid ramai orang. Best. Lagipun rasional lagi satu masa bulan puasa, siang tu kita kurang makan. Dan dalan masjid, susah nak jumpa kedai makan. lagipun sebolehnya bila iktikaf tu kena lama. Sebolehnya tidak boleh keluar dari Masjid. Ini yang nabi amalkan. Malah saya kira kalau kita nak bertafakur di rumah pun boleh cumanya, bergantung pada peribadi seseorang, persekitaran memainkan peranan juga. itu sebab saya memilih untuk beriktikaf.

meh sambung baca

Read more…

16
Sep 2009
POSTED BY
DISCUSSION 7 Comments
TAGS