IU D’Cherating

Hari jumaat sabtu ahad yg lepas, aku gi cherating.. weehuw.. bebudak IU jemput jadi fotographer. so ikut la kan. bayar pun rm 40. layan ah. tak pena pena gi cherating. bes ni. inituisi navigator aku mengatakan semacam tak kena, sebab travelling time musim tengkujuh, ke pantai timur lak tu. tp fikir punya fikir punya fikir balik kan… kata cuti cuti malaysia, pergilah bercuti.. so pergi la.

_mg_84182.jpg

bertolak dari mmu kul 10, dreba kitorang guna highway baru Putrajaya – KL. mmg cepat. 20 menet dah leh sampai bukit jalil. tak test lagik guna jehuty ngan anubis tp, patut laju gak ah.


berenti kejap kat taman melati. pastu sambung gerak terus sampai berhenti kat temerloh. tp sblm sampai kat temerloh tu ade banjir. mmg dalam tinggi 3/4 tayar bas tak silap. kereta konfem tak lepas. tp edry siap ade nampak ade bas kena tarik gak. horror. abg lan cakap sesape ade tinggal beg kat bawah punye bonet sila amek. sbb takde sape tinggal barang kat bawah, so kitorang redah je banjir tu. alhamdulillah clear tp mmg scary gak. sesampai di temerloh punya hentian, tak banyak bukak sbb gangguan operasi pekedai. ada yg tak dpt dtg sbb banjir kat kawasan derang.

sampai kat cherating, boleh pulak ade orang mabuk sambut kitorang. malas nak citer banyak,patut la minum arak ni haram. menyusahkan orang, mengancam nyawa dan seribu satu punca masalah leh timbul.

_mg_82072.jpg

esok pagi cubaan utk tangkap gambar sunrise tak menjadi, sbb awan tebal. huhu. balik2 ingat lelap kejap.. last last sampai terlepas game bola penawar.. huhu

join semula, ade la xtvt istana takeshi.  pastu panggilan pulau. bes gak lama tak mandi pantai, pastu mandi pantai.  malam tu ade persembahan. dari lawak syafiq bin mazlan ( bukan nama seorang yg hidup ) sampaila ayat orang mabuk tu “biar tuhan menentukan!!!” wahahah. pastu layan bbq. mmg bes makanan segar bugar cam lepas kena tangkap.

dan hari last, ahad, lepas checkout kul 11, gerak ke pusat santuari penyu kat cherating. pastu pergi singgah jap rumah yana sbb dia jemput satu bas dtg makan. last skali on the way balik beli la sedikit buah tangan bawak balik.

walaupun short getaway, bes la dpt rilek kejap. plus practice semula photography skill. tp zati punya Nikon D80 ngan zoom lens 18-135 adelah sangat mantap. tengok kaler dia cair beb.

picture first day trip

( pic hari kedua tak upload lagi.. footpages slow la pulak.. haih )

oi zati jinggabiru.. uploadla camera ko nyer pulakkkk

18
Dec 2007
POSTED BY
POSTED IN Travel WISIWYG
DISCUSSION 4 Comments
TAGS

4 Responses to : IU D’Cherating

  1. Orang Mabuk says:

    Saya sarawak tau…kamu taknak tolong takpa…Allah tahu…Allah menentukan…!!

  2. ikhwan nazri says:

    bukan kitorang tanak tolong tp kitorang bukan driver bas.. cube tanye abang tu ( sambil menunjuk ke abg zaki )

    [ sape nak sambung jd abg zaki ni weh wahaha ]

  3. harhahrhahrhar
    (sambung gelak je..boleh?)

    😛

  4. nilamkura says:

    Abg zaki:Driver x de,die pagi sana..tuh kat sana..(smbil jarinye menunjuk ke arah pepohon pisang dan kelapa)…..

    Org mabuk:ooooOO…kamu orang sombong aaa…

    Aku:Padan muka!!!sape suh minum arak..saket idung bau..sumbat mnyak atar baru leh ilang kot!!wakakakaka

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>